maandag 8 augustus 2016

Cadeau bij regenweer

Twee dagen slecht weer. Voor de fjorden is 70-100 mm regen in 36 uur voorspeld. Dat is meer dan wat in België op één maand valt. Hier in Leirvassbu zitten we al aan de andere kant van de bergkam maar wordt er ook twee dagen slecht weer voorspeld met verse sneeuw vanaf -/+ 1800 m.
Om 10h stopt het met regenen. Dus toch even de bergen in? Ik kies voor een hangende vallei met een klein gletsjermeer, Leirholet. Met schapesporen steek ik de vlakte ten N van Leirvassbu over en daarna pik ik een reeks vage padjes op die eerst schuinstijgend en dan pal omhoog naar punt 1731 op de kaart leiden.
Daar wordt ik getrakteerd op een machtig uitzicht op Stetinden en de vergletsjerde Smørstabbtinden. En even later op een prachtige regenboog. De wolken trekken wat op zodat de besuikerde toppen goed tot hun recht komen.
Heel blij daal ik af. Om 14h is alles terug dichtgetrokken en regent het opnieuw. 



In de verte : Smørstabbtinden
 
Tandjes tellen : Semelholstinden, erachter de kam van Urdalstinden, dan de witte Helstugutinden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten